Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

Συνέντευξη με τον ηθοποιό Nicholas Vaporidis

Άγνωστος στην Ελλάδα, σταρ στην Ιταλία
Nicolas Vaporidis
Δηλώνεις Έλληνας, όμως δεν μιλάς ελληνικά. Γιατί;
Ο παππούς  μου ήταν από την Λήμνο, αλλά ο πατέρας μου μεγάλωσε στην ελληνική κοινότητα της Αλεξάνδρειας. Αργότερα μετακόμισε στην Ιταλία, οπότε όταν ήμουν 4 ετών, κανένας συγγενής μας δεν είχε μείνει στην Ελλάδα. Ίσως έχω ξαδέρφια που δεν έχω συναντήσει ποτέ. Ο πατέρας μου δεν μου έμαθε ελληνικά και ντρέπομαι γι’ αυτό.


Έρχεσαι συχνά στην Ελλάδα;
Ναι, για διακοπές. Κυρίως στα νησιά, τη Μύκονο, Νάξο, Πάρο, Κρήτη. Ακόμη κι αν δεν θέλω να θεωρούμαι τουρίστας εδώ, κάπως έτσι είμαι.

Πώς αισθάνθηκες που παρουσίασες έξι ταινίες σου στο ελληνικό κοινό;
Είναι τιμή μου και είμαι πολύ χαρούμενος. Είναι η πρώτη φορά που πηγαίνω σε μία άλλη χώρα για να προωθήσω τη δουλειά μου. Θεωρώ τον εαυτό μου Έλληνα και είμαι περήφανος γι’ αυτό. Οι Ιταλοί και οι Έλληνες είναι πολύ κοντά. Θα ήθελα πολύ να αγοράσω ένα μικρό σπίτι εδώ και να έρχομαι με τη μελλοντική μου οικογένεια. Θέλω τα παιδιά μου να μιλάνε ελληνικά και να περάσουν ένα μέρος της ζωής τους εδώ. Και φυσικά, θα ήθελα να κάνω μία ελληνική ταινία.



Σε δυσκόλεψε το ελληνικό όνομά σου στην Ιταλία;
Πίστευαν ότι είναι το καλλιτεχνικό μου κι εγώ επέμενα ότι είναι το όνομά μου. Ούτε οι καθηγητές μου δεν μπορούσαν να πουν το όνομά μου. Όταν ήμουν μικρός με ενοχλούσε, όμως αργότερα εκτίμησα το όνομά μου και συνειδητοποίησα τι σημαίνει να είσαι διαφορετικός.

Φωτογραφικό στιγμιότυπο της συνέντευξής μου με τον Νίκολα Βαπορίδη
Πόσο έχει επηρεάσει την Ιταλία η οικονομική κρίση;
Ζούμε στην ίδια κρίση. Είναι πολύ δύσκολα. Διανύουμε μία δύσκολη περίοδο και προσπαθούμε να αλλάξουμε τα πράγματα προς το καλύτερο. Κόβουν μισθούς και ασφάλειες και ο κόσμος υποφέρει. Προσπαθώ να καταλάβω πώς να προχωρήσω μπροστά και όχι να δραπετεύσω.

Σκέφτηκες ποτέ να πας στην Αμερική;
Έχω πάει αρκετές φορές στη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες αλλά είμαι Ευρωπαίος. Θέλω να μείνω εδώ και να παλέψω για την χώρα μου. Το lifestyle και η κουλτούρα μας είναι πολύ καλύτερο από των Αμερικάνων, των Κινέζων και των Αυστραλών.


Δυσκολεύτηκες στο ξεκίνημά σου;
Στην πρώτη ταινία που εργάστηκα, ήμουν οδηγός. Πηγαινοέφερνα τους ηθοποιούς από τα σπίτια τους στο πλατό. ‘Εκανα εκατοντάδες χιλιόμετρα. Ήταν δύσκολο αλλά έμαθα τι δουλειά γίνεται πίσω από τις κάμερες. Πόσα άτομα χρειάζονται για την παραγωγή μιας ταινίας. Δεν με απασχολούσε να γίνω διάσημος, αλλά να κάνω αυτή τη δουλειά. Ωραίο είναι να κερδίζεις και Όσκαρ, αλλά είμαι ευχαριστημένος αν κάνω ταινίες που αγαπώ.

Ο γάμος και η οικογένεια είναι στα σχέδιά σου;
Είμαι 30 χρονών ακόμη. Είμαι νέος. Έχω μία σύντροφο και έχουμε χρόνο να τα κάνουμε όλα. Δεν είναι εύκολο να σκεφτείς πως θα είσαι με κάποιον για τα επόμενα 40 ή 50 χρόνια της ζωής σου. Θέλει πολύ δουλειά, κάθε μέρα!


Με ποιους διεθνείς σκηνοθέτες και ηθοποιούς θα ήθελες να συνεργαστείς;
Με όλους! Ξεκινώντας από τον Πάολο Σορεντίνο, τον Μπενίνι και τον Ντάρεν Αρονόφσκι. Από ηθοποιούς, τον Ράιαν Γκόσλινγκ, τον Έντουαρντ Νόρτον, τον Χαβιέ Μπαρδέμ, τον Σον Πεν και τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο. Από γυναίκες λατρεύω την Μαριόν Κοτιγιάρ και την Τζούλιαν Μουρ! Στην Ιταλία κάνουμε κυρίως κωμωδίες και ρομαντικές κομεντί. Είναι μέρος της κουλτούρας μας. Μας αρέσει να κάνουμε τον κόσμο να γελάει και να κλαίει ταυτόχρονα. 

Κι άλλη μία! Ευχαριστούμε Ορέστη!
Σε άγχωσε  η δημοσιότητα που απέκτησες στην Ιταλία; 
Κάνω αυτή τη δουλειά από τότε που τελείωσα το σχολείο. Στην αρχή προσπαθούσα να είμαι καλός με όλους, ακόμη κι αν δεν τους συμπαθούσα. Αλλά δεν ήμουν εγώ, αλλά αυτό που περίμεναν οι άλλοι να είμαι. Μεγαλώνοντας αποφάσισα να είμαι ο εαυτός μου. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι τι πιστεύουν για μένα οι δικοί μου άνθρωποι, αυτοί που είναι δίπλα μου. Καμιά φορά ο κόσμος που σε σταματάει στο δρόμο περιμένει να είσαι κλόουν. Φυσικά και με κολακεύει η αγάπη του κόσμου, αλλά όταν υπερβαίνουν τα όρια, τους σταματάω.

Πώς θα περιέγραφες με λίγα λόγια τον εαυτό σου; Βαριέμαι εύκολα και θέλω αλλαγές. Δεν μπορώ να μένω στο ίδιο σημείο με τους ίδιους ανθρώπους για πολύ. Έχω εμμονή με την αλήθεια. Θέλω να πηγαίνω πιο βαθιά και να ανακαλύπτω την αλήθεια. Όταν γνωρίζω κάποιον, αυτό μου δημιουργεί προβλήματα, γιατί κανείς δεν θέλει να αποκαλύψει τον εαυτό του. Επίσης, θέλω να ταξιδεύω και να γνωρίζω νέες κουλτούρες. Να είμαι σε εγρήγορση. Δεν κάνω σχέδια για το μέλλον.

Info: Ο Ελληνοϊταλός ηθοποιός Νικόλας Βαπορίδης ήταν το τιμώμενο πρόσωπο του πρώτου φεστιβάλ ιταλικής κουλτούρας «Tutto Italia», που πραγματοποιήθηκε από τις 19 έως στις 26 Απριλίου στην Αθήνα. Συναντηθήκαμε στο roof garden του ξενοδοχείου St George Lycabettus το Σάββατο 21 Απριλίου 2012. 
Info2: Στον αριστερό καρπό του έχει χαραγμένη στα ελληνικά τη φράση "καλός και αγαθός".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Write me your comments